Thursday, December 14, 2017

Cara Hilangkan Jeragat Dengan Cepat Dan Selamat

petua hilangkan jeragat

Jeragat adalah sejenis inflamasi kulit. Secara asasnya, ia terjadi akibat kerosakan sel oleh kesan radikal bebas.

Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal. Kulit akan bertindakbalas secara semulajadi untuk melawan sinar UV dan menghasilkan pigmen gelap (melanin). Apabila melanin yang dihasilkan terlalu banyak, masalah jeragat akan timbul.

Jeragat akan menebal terutamanya di kulit yang terkena matahari. Ia kemudiannya menjadi semakin kronik apabila berlaku "sunburn". Untuk melawan radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh diperlukan antioksidan. Pengambilan makanan Antioksidan dapat membantu hilangkan jeragat dengan cepat dan selamat.

4 Langkah Asas Hilangkan Jeragat Di Muka


Di dalam 4 Langkah Asas ini, terdapat 4 gabungan terhebat dan terbaik untuk menghilangkan pigmentasi dan jeragat di muka iaitu

  1. Produk kaya resveratrol dan polifenol 
  2. Produk kaya omega-6 
  3. Produk kaya Kolagen 
  4. Produk kaya antioksidan

Langkah 1 : Perbaiki Sel Yang Rosak Dengan Vivix


petua hilangkan jeragat

Vivix Lebih Hebat Dari Vitamin C & E . Satu kajian menunjukkan resveratrol yang ada dalam Vivix boleh menghalang lipid peroxidation (sejenis kerosakan sel ) sebanyak 95 % peratus berbanding 57 % oleh vitamin E dan 37 % vitamin C.

[ Sumber : Life Extension

Bagaimana vivix membantu menghilangkan jeragat?

Jeragat terjadi akibat keradangan sel dimana sel telah rosak. Sel kita setiap 4 bulan akan melalui proses duplikasi sel baru. Sel baru yang dihasilkan akan mengikuti DNA sel yang telah sedia rosak. Proses ini akan berterusan dan sel yang rosak akan terus rosak sekiranya tidak diperbaiki dengan segera.

Kerana itulah kita dapat lihat jeragat menjadi semakin teruk dari semasa ke semasa. Untuk memperbaiki sel yang rosak, anda perlukan Vivix. Kelebihan vivix, ia satu-satunya suplemen yang diuji keberkesanannya untuk memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA, bahagian paling kecil di dalam tubuh kita.

Vivix yang mengandungi resveratrol merupakan antioksidan terbaik di dunia. Ia membantu meneutralkan kesan tindakbalas kulit terhadap sinaran UV, membantu menstabilkan kembali hormon yang bercelaru, menentang serangan virus dan bakteria, menghalang serangan radikal bebas dan pelbagai lagi.

Vivix Lebih Hebat Dari Idebenone

Menurut tulisan Dr Robert Goldfaden M.D berkata, para penyelidik kulit berkata resveratrol dalam Vivix adalah 17 kali ganda lebih tinggi antioksidan berbanding Idebenone. Idebenone ialah sejenis produk sintetik yang mahal untuk mencantikkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Sangat Berkuasa Tapi Selamat

Kenapa perlu memilih produk sintetik yang mahal jika Vivix yang natural ini mampu menghilangkan jeragat tanpa kesan sampingan. Untuk produk sintetik, anda mesti fikirkan tentang kesan sampingannya.

Pelindung No.1 Dari Sinar UV

Sinar UV A dan B sudah tentu adalah punca jeragat jadi semakin kronik. Jeragat semakin susah hilang bila kesan sinar UV ini tak dihalang.

Banyak kajian yang telah dibuat menunjukkan pengambilan resveratrol ( dalam Vivix ) mampu menyekat oksidasi dan kerosakan sel. Malah resveratrol juga menghalang pembentukan bentuk sel yang tak normal.

Langkah 2 : Betulkan Hormon Yang Bermasalah Dengan GLA Complex

petua terbaik hilangkan jeragat

Diantara faktor mengapa jeragat sukar untuk dihapuskan adalah kerana masalah hormon yang tidak seimbang. Sebab itu, anda sapu krim tiada kesan, anda buat rawatan laser, ia muncul kembali.

Sebenarnya pengambilan Gamma Lenolenic Acid (GLA) sangat penting kepada kita kaum wanita bagi membantu menstabilkan hormon setiap masa.Ia membantu menghilangkan jeragat dengan cara mengawal paras hormon estrogen dan testosteron.

Apabila hormon kita stabil, kulit kita akan menjadi lebih sihat dan kuat. Bermula dari situ, anda dapat melihat jeragat akan mulai pudar dan lama-kelamaan hilang.

Kelebihan GLA Complex : Ia mengandungi 2 kali ganda lebih GLA berbanding produk lain di pasaran. Ia juga mengandungi Vitamin E yang sangat penting untuk perlindungan sel sel dari serangan radikal bebas dan membantu memulihkan sel serta mencerahkan kulit dari tompokan hitam jeragat.

Langkah 3 : Tingkatkan Kolagen Di dalam Tubuh dan Cerahkan Kulit

petua terbaik hilangkan jeragat

Selepas usia 20 tahun, purata kadar kehilangan kolagen di dalam badan adalah di sekitar 1-4 g setiap hari.Apabila kolagen semakin berkurangan, kulit akan mula melemah dan hilang keanjalan. Sel kulit akan hilang kekuatan dan menjadi mudah rosak. Di antara kesan kerosakan sel kulit adalah timbulnya jeragat dan pigmentasi.

Anda boleh mengambil suntikan kolagen namun risiko yang mungkin anda alami adalah berlakunya alahan atau jangkitan. Kesannya juga adalah untuk sementara waktu.

Anda juga boleh mengambil krim luaran. Namun molekul kolagennya terlalu besar untuk diserap kedalam kulit maka anda tidak akan dapat kesan seperti yang anda harapkan. Cara yang paling mudah dan berkesan adalah dengan mengambil kolagen secara oral.

Collagen Powder Shaklee merupakan kolagen yang paling berkesan dan terbaik yang anda boleh jumpa. Ia mempunyai berat molekul kolagen yang amat rendah iaitu sebanyak 1000 Dalton berbanding molekul kolagen biasa 300,000 Dalton.

Langkah 4 : Halang Sinar UV

petua terbaik hilangkan jeragat
Kulit yang sering terdedah kepada pancaran sinaran matahari boleh menyebabkan terjadinya “sunburn”, salah satu punca utama jeragat. Sel mati yang terkena sinaran UV akan menjadi hitam. Jika dibiarkan tompokan akan menjadi semakin besar dan tebal.

Kesan “sunburn” ini boleh di neutralkan kembali dengan pengambilan vitamin E. Ia juga membantu proses pemulihan kulit yang terjejas dan menghilangkan jeragat dengan lebih cepat.

Jangkamasa Untuk Melihat Keberkesanannya

Tempoh untuk melihat perubahan pada kulit bergantung pada keadaan kulit wajah anda. Kebiasaannya kesan boleh dilihat seawal 2 hingga 4 minggu pengambilan. Jika anda ambil Set Jeragat Premium ini secara konsisten mengikut saranan yang saya berikan, anda pasti akan terkejut dengan hasilnya nanti. Percayalah.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Set Jeragat Premium ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma:

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive